_Půlroční děti zabaví hračky i rodiče

Datum publikace: 25.04.2018

Nehybní novorozenci se mění na akční kojence, kteří uchopují předměty, neustále sledují, co se okolo nich děje a taky začínají vnímat hračky.

Pro děti do půl roku jsou vhodné hrací deky a hrazdičky se zavěšenými předměty, do nichž se mohou trefovat a které dokážou mačkat. Taky je zaujmou různé tvary, které zvládají uchopit, stejně jako chrastítka a další menší hračky vydávající nejrůznější zvuky.

Štěrkátka i usínáčky

Pozornost půlročních ratolestí upoutají rovněž hračky, které si mohou osahat. Taky je pevně svírají a snaží si je dávat do pusy. Fungují také kousátka či klipy na dudlík. Můžete vyzkoušet i usínáčky, které nyní začínají pomalu vnímat.

Půlroční dítka už tráví méně času spaním než novorozenci, což platí i pro pobyt v kočárku. Také tam se chtějí zabavit. Někdy stačí jen sklopená stříška, jindy poslouží štěrkátko nebo nějaká hrající hračka.

Potřebují pozornost

Také vyžadují stále více pozornosti, odborníci se ale shodují, že daleko důležitější než jakákoliv hračka je čas, který jim věnují jejich rodiče. „Potřebují cítit blízkost a ujištění, že jsou v bezpečném prostředí. A to jim dají právě rodiče,“ potvrdil pro abctehotenstvi.cz psycholog Petr Šobra. „Půlroční dítě žádné hračky vlastně ani nepotřebuje. Potřebuje pozornost nejbližšího, zejména maminky. V ten moment dostává vše, co potřebuje," zdůraznil.

Podle Šobry je důležité, aby hračky určené dětem okolo půl roku života byly vyrobeny z přírodních materiálů. „Dřevěné, na které si sáhnou, dávají je do pusy. Když zažívá nějakou nerovnost, je to pro něj zajímavější. Ale spíš by mělo jít o něco přirozeného, například koně. Zkrátka něco, co pravděpodobně zahlídne v přírodě,“ uvedl oslovený psycholog a zároveň dodal: „Jde o to, aby hračky kopírovaly to, co je reálné. Dítě to pak zbytečně nemate a nezatěžuje to jejich mozek. Nemají pak zbytečně nad čím bádat."

Autor: Petr Sobol


Petr ŠobraMgr. Petr Šobra

působí od roku 2011 jako ředitel psychologického centra Duhovka, které v rámci Duhovka group poskytuje poradenské, terapeutické a koučovací služby. Vystudoval jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pracoval v
Institutu pedagogicko-psychologického poradenství. Vede vlastní psychoterapeutickou praxi. Absolvoval systemicky zaměřený psychoterapeutický výcvik „Umění terapie“. Od roku 2015 spolupracuje s Akademií rodičovství.


_ Zde klikněte pro zobrazení a přidávání dotazů
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek