_Pěkná postava po těhotenství a porodu Díl 6.: Cvičení šest měsíců po porodu

Mnoho maminek je ve formě, v jaké byly před porodem. Je ale také mnoho těch, které si stěžují na bolest zad, a to i přes to, že na potíže tohoto typu nikdy před tím netrpěly.

Datum publikace: 05.08.2014

Na bolest zad si během mateřské dovolené stěžuje mnoho žen. Je to tím, že záda ženy během péče o miminko velmi trpí. Mnoho úkonů a manipulace a miminkem probíhá v předklonu, a pokud žena nemá posílené zádové a břišní svaly a pokud neumí správně stát, přichází bolest.
„Miminko s každým týdnem přibývá na váze a to záda ženy velmi cítí. Zvedání z postýlky, koupání miminka, krmení z lahvičky či kojení, kdy má maminka dítě položené většinou na ruce, to všechno je velký nápor na zádové svaly,“ vysvětluje cvičitelka, trenérka a majitelka PetraClinic Petra Řehořková.
Nutné je si uvědomit, že správné držení těla vyžaduje spolupráci břišních a zádových svalů. Z toho by mělo vycházet i cvičení, které by mělo pomoci bolesti zad odstranit.
Kromě posilování svalů příslušných partií, je třeba dbát i na jejich protažení a uvolnění.Mnoho cviků bylo uvedeno v předchozích dílech. Nyní se zaměříme čistě jen na cviky, které pomohou od bolesti zad.

Cvičení podle Petry Řehořkové

Aby záda nebolela, je dobré si každý den alespoň jedenkrát zacvičit následující sestavu cviků, které byly poskládány přímo pro maminky s malými dětmi.

Cviky na uvolnění zádových svalů
Klekněte si na všechny čtyři jako kočka a pomalu hrbte záda nahoru a pak zase dolů.
10 opakujte a sedněte si na paty, hlavu opřete o zem a ruce natáhněte co nejdál před sebe na zemi.
Vydržte počítat do 30 a opět udělejte „ kočičku“. 

Cviky na posílení zádových svalů
Lehněte si na záda, pokrčte nohy tak, aby lýtka svírala pravý úhel se stehny, a pomalu je pokládejte z jedné strany těla na druhou.
Ruce jsou rozpažené, dlaněmi vzhůru. Hlavu a ramena držte na zemi. Bříško je vtažené. 

Cviky na posílení svalů břicha
"Břišní svaly posílí klasické zkracovačky na zemi nebo na míči, nebo obrácené zkracovačky na zemi – tedy zvedání dolních končetin a zadečku do výšky, hlava a hrudník leží přitisklé na zemi.," popisuje Petra Řehořková.

Co je možné v péči o postavu ještě udělat

Pokud se vzhled a proporce postavy nechtějí nijak změnit a tělo se rozhodlo, že neopustí svou nově nabytou konfekční velikost, je možné začít uvažovat o neinvazivních metodách estetické medicíny, které umějí v těchto případech pomoci.

  • stav celulitidy pomůže zlepšit rázová vlna
  • s úbytkem tuku v problematických partiích a se zlepšením vzhledu celulitidy pomůže radiofrekvence, která uložený tuk rozpouští a zároveň aktivuje tvorbu kolagenu v kůži, čímž se pokožka stává pevnější a pružnější a její vzhled se spontánně zlepšuje
  • zmírnění otoků a zlepšení prokrvení a vzhled celulitidy pomůže i lymfodrenáž

 

 

Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek