_Pěkná postava po těhotenství a porodu Díl 9.: Vybavení, které se vám k cvičení po porodu hodí

Nalákali jsme vás ke cvičení? Chcete si zdokonalit postavu? Tak gratulujeme k rozhodnutí! Pokud tápete v tom, jaké vybavení ke cvičení potřebujete, poradíme vám.

Datum publikace: 26.08.2014

 Pokud maminky plánují cvičení, je třeba, aby odlišovaly, co budou potřebovat ke cvičení doma a co ke cvičení pod odborným vedením v posilovně, či fitness.
„Ke cvičení ve fitku stačí jen pohodlné oblečení. Pozor by si ženy měly dát hlavně na to, aby je oblečení nikde netlačilo či neškrtilo. Pozornost je nutné věnovat výběru podprsenky, jak již bylo zmíněno, a pohodlným botám.
Kursy zaměřené na cvičení po porodu či na cvičení s dětmi pořádané v tělocvičnách, jsou na tom obvykle jinak, a cvičitelka, která kurz vede, by měla specifikovat své požadavky. Obvykle se hodí karimatka, někdy posilovací náramky či činky, švihadlo a podobně.
Větší pomůcky, jako je gymnastický míč, bývají k dispozici na místě,“ popisuje Petra Řehořková, cvičitelka a majitelka Petra Clinic.

Pomůcky ke cvičení doma

Při cvičení doma je opět základ pohodlné oblečení a podprsenka. Výhodou cvičení doma je to, že oblečení nemusí být výkřikem poslední módy, stačí jen volnější tričko a tepláky. Pokud máte doma dlažbu, plovoucí podlahu, dřevěnou podlahu a podobně, hodí se i karimatka.
Výběr dalších pomůcek se odvíjí od druhů cviků, které vám padly do oka.
„Ideální je cvičení s gumičkou, s její pomocí lze posilovat všechny tělesné partie. Fajn je i míč a bosu. Pro náročnější maminky doporučuji posilovací náramky na zápěstí i na kotníky. Méně náročné ženy k posilování horních končetin mohou použít láhev s vodou, ovšem musejí počítat s tím, že cvičení s láhví nikdy nenabídne stejný komfort, jako náramky. Láhev klouže z ruky, pokud není plná, tak s přelíváním vody mění své těžiště a žena musí láhev neustále vyvažovat a to všechno odvádí pozornost od cvičení,“ popisuje Petra Řehořková.
Fajn je i posilování na rotopedu či eliptickém trenažéru. Jejich pořízení však vyžaduje určité prostorové i finanční možnosti. Méně náročné je pořízení míče, či bosu. Zde je ovšem třeba věnovat pozornost výběru správné velikosti. I o tom jsme se ale již předchozích dílech zmiňovali.

Na co dát při cvičení pozor

  • Cvičit byste neměla ihned po probuzení, ale až poté, co se tělo mírně rozhýbe a svaly se zahřejí
  • Cvičit byste neměla přes hranici bolesti
  • Cvičit můžou je maminky, které nemají žádné zdravotní potíže
  • Ideální je cvičit po kojení
  • Po cvičení je třeba abyste zabránila prochladnutí svalů
  • Během cvičení je nutné doplňovat tekutiny
  • Pokud se rozhodnete pro cvičení s dětmi, je nutné se na cvičení soustředit, aby nedošlo k úrazu dítěte
  • Máte-li možnost, nevyhýbejte se po cvičení masáži nebo teplé relaxační koupeli. "Nejenže vám uvolní svaly, ale navíc vám ještě umožní chvíli v klidu relaxovat a věnovat se svým myšlenkám," doporučuje Petra Řehořková.
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek