_Pěkná postava po těhotenství a porodu Díl 7.: Cvičení rok po porodu

Miminku je rok a doba, která uběhla od jeho narození, je podle odborníků mezníkem, kdy je šance na to, aby vaše postava spontánně nabyla své původní rozměry a křivky. Pokud se tak ještě nestalo, přestože se nepřejídáte, nevyhýbáte se fyzické aktivitě a nelenošíte, přišel čas na radikálnější změnu.

Datum publikace: 12.08.2014

 Ve cvičení a sportovních aktivitách není žena rok po porodu ničím omezená. Vhodné nejsou snad jen vysloveně adrenalinové sporty, které by ohrozily její zdraví a život, s ohledem na ročního potomka.
Čím to, že váha nechce dolů a původní oblečení dál bezprizorně visí ve skříni, když se maminky netýkají žádná pohybová omezení?
„Pokud má maminka rok po porodu a při běžné fyzické aktivitě a sportování stále potíže s váhou či proporcemi, což nemusí být vždy totožné, je třeba zvolit odbornější přístup. V prvé řadě je nutné si uvědomit, že ne každá žena má dar mít i poté, co se stala matkou, postavu jako před otěhotněním. Pravda je ale jistě i taková, že odbornou péči se dá na postavě každého mnohé změnit a vylepšit,“ vysvětluje cvičitelka, trenérka a majitelka PetraClinic Petra Řehořková.

Jak zlepšit postavu po porodu

„Pokud žena chce něco změnit na své postavě, je nutná odborná konzultace u více odborníků. Třeba je objektivně zhodnotit tvar její postavy, zjistit, kde jsou její problémové partie a zaměřit se na jejich formování pomocí posilování. Druhým krokem je konzultace jídelníčku,“ doplňuje Petra Řehořková.
Pokud výživový poradce vyhodnotí nevhodnou skladbu jídel a vysoký příjem kalorií, navrhne jeho úpravu a doporučí konkrétní recepty, které by měly ženě pomoci v redukci váhy.
„Odborníci by měli přihlédnout ke všem faktorům, tedy k věku ženy, k tomu zda ještě dítě kojí, zda plánuje další těhotenství, k pohybovým aktivitám, ke genetické zátěži, případným chronickým onemocněním a podobně,“ upřesňuje Petra Řehořková.

Co pomůže zlepšit postavu po porodu

Je-li žena pevně rozhodnutá se svou postavou něco dělat a běžné metody přinášejí jen omezený efekt, je možné hledat pomoc u estetické medicíny a plastické chirurgie.
Část metod je neinvazívních a není důvod, proč by se jich maminka s ročním dítětem měla obávat.

  • stav celulitidy pomůže zlepšit rázová vlna
  • s úbytkem tuku v problematických partiích a se zlepšením vzhledu celulitidy pomůže radiofrekvence, která uložený tuk rozpouští a zároveň aktivuje tvorbu kolagenu v kůži, čímž se pokožka stává pevnější
  • zmírnění otoků a zlepšení prokrvení a vzhled celulitidy pomůže i lymfodrenáž

Tyto procedury je možné aplikovat i dříve a lze je využívat pravidelně. Navíc je možné začít uvažovat i o dalších výkonech.

  • Kryolipolýza – místním zmražením tuku dochází následně k jeho odplavení v rámci metabolismu
  • Klasická liposukce –plastický chirurg odsaje tuk z problematických partií.
  • Při převislé kůži na bříšku pomůže abdominoplastika, tedy plastická operace břicha, při níž je plastickým chirurgem odstraněna kůže v nadbytku. 

Problémové partie u žen jsou:

  • břicho
  • zadeček
  • boky
  • stehna
  • paže

Zkuste na tyto partie při cvičení zaměřit svou pozornost. "Pokud budete pravidelně cvičit, po měsíci dvou by se měl dostavit očekávaný efekt," upřesňuje Petra Řehořková

Cvičení Podle Petry Řehořkové

Aby se zpevnilo a zatáhlo bříško

  • cviky na předloktí na bosu nebo míči
  • obrácené zkracovačky 

Aby se zpevnil a zmenšil zadeček

  • výpady 4x 30,
  • dřepy úzké, široké
  • chůze do schodů 

Aby se zmenšily boky

  • rychlá chůze, žádný běh nebo jízda na bruslích
  • posilování na eliptickém trenažéru 

Aby se zpevnily paže

  • cvičení s gumičkou,
  • kliky
  • zvedání menších činek nebo miminka
  • posilování s činkami, či závažím
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek