_Užijte si těhotenství bez křečí a bolestí nohou!

Křeče v nohách nejsou v těhotenství ničím vzácným, stěžuje si na ně mnoho nastávajících maminek. Přestože nejde o žádnou nemoc, není třeba křeče slepě tolerovat. Zkuste se jim bránit. Zde je pár triků, jak na to.

Datum publikace: 19.01.2016
Užijte si těhotenství bez křečí a bolestí nohou!

 

Křeče v nohách se v těhotenství objevují s nástupem druhého trimestru a obvykle přetrvávají až do porodu, kdy samy odezní. Těhotné si často stěžují na to, že křeče nabírají na intenzitě v noci, kdy jsou příčinou přerušovaného spánku.

Jak se bránit nepříjemným křečím

Protáhněte si lýtkové svaly

Od křečí odpomůže lehké protažení nohou večer před spánkem.
Jak na to?
Postavte se ke zdi na délku natažené paže a zakročte pravou nohou a přeneste na ni váhu. Pomalu ohněte levou nohu tak, že koleno bude v pravém úhlu. Pravá noha zůstává na podlaze. V této pozici vydržte 30 minut a nohy vystřídejte. Dbejte na to, abyste při cviku měla stále rovná záda. Následně nohy vystřídejte
Cvik opakujte s každou nohou 3-5X.

Buďte aktivní přes den, křeče poté poleví samy

Křečím odpomůže i pravidelná aktivita během dne. Pokud vám to lékař nezakázal, tak se pravidelně vydejte na procházku, choďte na kurz cvičení či jógy pro těhotné ženy nebo si zajděte zaplavat.

Doplňte si hořčík

Křeče mohou souviset i s nedostatkem hořčíku. Doplnění je možné konzumací potravin, které ho zvýšeně obsahují nebo konzumací potravinových doplňků či léků na předpis s obsahem hořčíku (magnezium), o druhu a dávkování by se těhotné ženy měly poradit s lékařem či lékárníkem.
Mezi potraviny bohaté na hořčík patří například banán, hořká čokoláda, kakao, datle, maliny, luštěniny, špenát, minerální vody a další.

Dbejte na správnou hydrataci

Vzniku křečím v nohách můžete předejít i dostatečným příjmem tekutin. Hydratované svaly jsou ke křečím méně náchylné než svaly dehydratované. K pití jsou vhodné minerální vody, čistá voda, ovocné šťávy, ovocné čaje a podobně.

Věnujte pozornost svým botám i v době těhotenství

Za křeče mnohdy mohou i špatně vybrané, či nekvalitní boty. Boty by neměly být příliš těsné, ani by neměly být zcela bez podpatku tzv. baleríny. Vhodné jsou boty volnější, boty s ortopedickým tvarováním a boty na malém klínku.

Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek