_Menstruační bolesti pomohou zmírnit ořechy a čokoláda

Vitamin E je známý především jako antioxidant a vitamin plodnosti. Ženám ale přináší i další pozitivní efekt. Je tím, co dokáže zmírnit premenstruační syndrom i menstruační potíže.

Datum publikace: 28.03.2012
Menstruační bolesti pomohou zmírnit ořechy a čokoláda

Několik na sobě nezávislých studií ukázalo, že dívky a mladé ženy, které mají v období před začátkem menstruace vyšší přísun vitaminu E ve své stravě, mají mírnější a kratší průběh menstruace, uvádí server kerryg.hubpages.com.
Podle odborníků stojí za pozitivním účinkem vitaminu E zpomalení tvorby hormonů prostaglandinů, které ovlivňují průběh menstruace.
Naopak nadměrná tvorba prostaglandinů je příčinou vzniku premenstruačních a menstruačních bolestí a křečí v břiše a bolestí vystřelující do křížové oblasti zad.

Jak vitamin E ještě pomáhá

  • působí jako významný antioxidant, tím snižuje riziko vzniku rakoviny
  • ovlivňuje plodnost
  • má protizánětlivé účinky
  • chrání pokožku před působením UV záření a spálením od sluníčka

Zdroj vitaminu E

  • listová zelenina (špenát, kapusta)
  • semínka a ořechy (slunečnicová semínka, lískové oříšky, vlašské ořechy)
  • papriky
  • olivy a olivový olej
  • brokolice
  • rajčata

Nezapomínejte na hořčík

Pozitivní efekt ženám s těžkým průběhem menstruace přinese i hořčík (magnéziu). Jeho nedostatek způsobuje svalové křeče, naopak jeho zvýšený přísun způsobuje svalové uvolnění. 

Zdroj hořčíku 

  • minerální vody
  • čokoláda, kakao
  • banány
  • semínka a ořechy
  • tmavá listová zelenina
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek