_Pohyb těhotenství jenom prospěje

 Jste těhotná a obáváte se toho, že se budete muset úplně vzdát pohybu? Tak to jste na omylu! Pokud lékař vyloženě nezakázal tělesné aktivity, můžete se klidně hýbat dál. Ale s rozumem!

Datum publikace: 16.05.2011
Pohyb těhotenství jenom prospěje

Pohyb a jiný stav k sobě jdou. Ovšem za určitých předpokladů. Prvním z nich je správně a bez potíží se vyvíjející těhotenství. Tam, kde lékař doporučil klid na lůžku, nebo stanovil, že jde o rizikové těhotenství, při kterém hrozí předčasný porod, není na místě sportovat a je lepší odpočívat. Pokud to je možné a těhotná to zvládne, je možné chodit alespoň na procházky. Když komplikace nehrozí, může nastávající maminka vybírat z více druhů pohybu. Ideální je, se během jiného stavu zaměřit na cvičení určená přímo těhotným ženám – například jógu pro těhotné a gymnastika pro těhotné, tai-či apod. Kurzů je v nabídce hodně, tak je z čeho vybírat. Stačí jen prohledat internet a najít kurz v blízkosti bydliště. Těhotné by se ve svých aktivitách měly vyvarovat sportů, při nichž hrozí pády, údery nebo vysoké fyzické nasazení.

Výhod, které pohyb v těhotenství doprovází je hodně

Přiměřený pohyb je určitou prevencí těhotenské zácpy, která se vyskytuje velmi často. Když se hýbe tělo, nutí to k pohybu i střeva.

Další plus se ukáže během porodu

Dobrá kondice během těhotenství může porod usnadnit. Pokud žena místo 12 kilogramů, jež těhotenství samo o sobě váží, přibere 20 kilogramů, je to už znát. Žena se rychleji zadýchává, je méně obratná a při porodu hůře spolupracuje.  Kromě toho postava ženy, která je v dobré kondici, se v době po porodu lépe vrací ke svému normálu.

 Co se nehodí

  • Adrenalinové sporty
  • Bojové a kontaktní sporty
  • Jízda na koni
  • Seskoky padákem
  • Lyžování
  • Bruslení
  • Běh
  • Posilování

 Na co dát pozor

  • Volejbal je možný tehdy, když těhotná ví, že jí nehrozí pády. Tzn. pouze rekreačně
  • Plavání  je možné, ale je nutné vybírat prostředí, kde nehrozí nákaza vaginálními infekcemi. Není vhodné koupání v rybnících a chlorovaných bazénech, naopak je možné se koupat v moři a v bazénu, kde se k dezinfekci používá sůl
  • Tanec je možný, ale je třeba vybírat dle aktuální kondice a je nutné se vyhýbat tancům, kde hrozí pády, i tady ale platí – všeho s mírou
  • Jízda na kole je možná, pokud si je těhotná jistá tím, že jí nehrozí pád
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek