_Špatná nálada a deprese nesmějí těhotenství ovládnout!

Plačtivost, sklony ke špatné náladě až depresím, někdy i stres z běžných věcí a toho, jak vše zvládnout. I takové pocity prožívají nastávající maminky na začátku těhotenství.
Jak tyto stavy přežít a proč se jich zbytečně nebát?

Datum publikace: 24.10.2016
Špatná nálada a deprese nesmějí těhotenství ovládnout!

Stres není dobrý pomocník a negativně se může odrazit na vašem zdraví i na průběhu těhotenství.
Pokud to jen trochu jde, braňte se stresu a jeho dopadu. Někdy pomohou i úplné drobnosti a stres je pryč.

Zde přinášíme pár rad na to, jak se v těhotenství odreagovat.

Odpočívejte, těhotenství můžete i prospat

Spánek a dostatek odpočinku vám pomůže se se stresem lépe vyrovnat.
Spánkový deficit negativní pocity jen umocňují. Kvalitní, ničím nerušený spánek a odpočinek je fajn možnost, jak se stresu vyhnut, případně mu nepodléhat. Spěte, odpočívejte a relaxujte kdykoli je to možné.

Myslete na miminko

I to může být součástí relaxace. Pokud odpočíváte, myslete na svoje miminko, zkuste s ním komunikovat. Tím se odreagujete a vše se bude zdát lepší. Zkuste si přestavit, jaké to bude až se narodí, zkuste si představit, jak jeho příchod na svět změní váš život. Zkrátka, začněte se těšit na to, že budete maminkou!

Diskutujte o svých pocitech

Pokud podléháte špatné náladě a negativním pocitům, diskutuje o nich, sdílení pocitů vždy odpomůže od stresu, prostě se ze všeho zkuste vypovídat. Během povídání získáte potřebný nadhled a někdy získáte i informace, které černé myšlenky pomohou zahnat. Povídejte si s kamarrádkou, manželem, rodiči nebo třeba v poradně s dalšími těhotnými maminkami. Snažte se nebýt na své pocity sama!

Strava, která zažene chmury

Strava bohatá na vitaminy a minerály, například hořčík či selen, mohou být tím, co psychiku podpoří.
S depresí mohou pomoci i omega 3 mastné kyseliny, které jsou obsaženy například v mořských rybách. Dobré je dbát i na správný příjem tekutin, dehydratace vede k bolestem hlavy a ty na náladě nikomu nepřidají.

Masáže, relaxace, meditace i cvičení

Zlepšit náladu může pomoci masáž, těhotenské cvičení i jóga. Všechny jmenované aktivity vám umožní přijít na jiné myšlenky. Někomu může pomoci i meditace.
Uvolnit se můžete i při poslechu hudby, nebo naopak, zkuste si pustit film, který máte ráda! Zkrátka, zkuste se zabavit. 

 Odborná pomoc

Pokud se dostáváte do stavu, že nad sebou lámete hůl, neustále pláčete a nevíte co se životem, nebo vás na tento stav upozorní někdo z okolí, svěřte se do rukou odborníkům – psycholog či psychoterapeut vám poradí jak situaci řešit. To samé platí o depresích, které přijdou v době po porodu´někdy se prostě stane, že žena psychicky nezvládá těhotenství a následně narození svého dítěte. Pokud se to stalo právě vám, tak nic neodkládejte a vyhledejte pomoc!

 

foto: pixabay.com

Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek