_Může být pivní pupek atraktivní?

Datum publikace: 01.10.2018

V nedávné době vyvolalo vlnu ohlasů tvrzení, které se šířilo internetem, o tom, že tzv. pivní břicho přitahuje ženy více než vysportovaný pekáč buchet. Také vám takové prohlášení přijde přinejmenším podivné? Tak se na něj společně podíváme.

V posledních horkých dnech jsme měli mnoho příležitostí obdivovat kulaťoučká pěstěná bříška, kterými jsou pověstní obzvláště muži holdující posedávání u pivního moku. Podle profesora ekologické a vývojové biologie a antropologie na Yaleově univerzitě Richarda Bribiescase, který v roce 2016 vydal knihu o mužském stárnutí, jsou takto stavění muži pro ženy větším lákadlem než ve větru se chvějící třasořitky. Do činění to však nemá s žádnými problémy s otci, ale spíše s evolucí.

Co dělá muže ještě více atraktivní?

Paradoxní je, že ztráta atraktivity v klasickém slova smyslu (většinou spojená právě s příznaky stárnutí) je kompenzována atraktivitou plynoucí z jistot pro ženy, které jim takto vypadající muž může dát. Tátovská postava má totiž ukazovat na fakt, že jejich nositelé jsou schopni postarat se o rodinu, se kterou také tráví většinu času. „Takoví muži investují více času do svých dětí a méně se zajímají o jiné ženy,“ říká profesor Bribiescase ve své knize. Snad i proto, že se kvůli svojí snížené fyzické přitažlivosti nemají potřebu před nimi ve společnosti příliš předvádět. Krom toho prý podle Bribiescase navýšení podílu tělesného tuku zvyšuje imunitu. Některé studie potvrdily, že se s klesajícím testosteronem snižuje riziko srdečních příhod i rakoviny prostaty. Pokud je takový muž se ztrátou svalové hmoty a nárůstem podílu tuku ještě ke všemu starší a má nějaké děti, představuje pro ženy jasnou volbu.

S takovými závěry se moc neshodují výsledky Cambridgeské studie zhotovené rok před tiskem Bribiescasovy knihy. Cambridgeští vědci se zaměřili na běžce na dlouho trať a zjistili, že jsou nejen zdravější a pro ženy přitažlivější než běžní smrtelníci, ale předávají navíc svým potomkům ty nejlepší geny.

Tak co dámy, budete mít doma raději sportovce, či taťuldu? 

Autor: Michaela Hunalová


Petr ŠobraMgr. Petr Šobra

působí od roku 2011 jako ředitel psychologického centra Duhovka, které v rámci Duhovka group poskytuje poradenské, terapeutické a koučovací služby. Vystudoval jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pracoval v
Institutu pedagogicko-psychologického poradenství. Vede vlastní psychoterapeutickou praxi. Absolvoval systemicky zaměřený psychoterapeutický výcvik „Umění terapie“. Od roku 2015 spolupracuje s Akademií rodičovství.


_ Zde klikněte pro zobrazení a přidávání dotazů
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek