_Než začnete

Co byste měly vědět, než začnete s jógou pro těhotné? Tento typ jógy je vhodný pro všechny nastávající maminky. Výhodu cvičení je, že je s ním možné začít v jakékoli fázi těhotenství.

Datum publikace: 17.04.2012
Než začnete

Co potřebujete ke cvičení

K józe pro těhotné není potřeba žádné speciální vybavení nebo pomůcky. Přesto se na některých hodinách můžete setkat s bločky a pásy pro méně pružné lidi. Toto vybavení však bývá součástí tělocvičny a nemusí si je maminky samy pořizovat.
Oblečení je volné bez diktátu módy, obuv nebývá potřeba - cvičí se většinou naboso.


Ve kterou denní dobu je nejlepší cvičit

Cvičit v těhotenství je možné tehdy, pokud se žena cítí dobře.
Stav zdraví a prožitků v těhotenství je velmi individuální a tak i doba cvičení a denní rozvrh se tomu musí přizpůsobit.
Počet a délka cvičení je individuální, pravidlem by však mělo být cvičení alespoň pár minut jógy denně a alespoň jedenkrát týdně cvičení pod dohledem cvičitele.

Začít můžete kdykoli!

Většina nastávajících maminek se ptá, kdy je nejvhodnější doba na začátek cvičení jógy. Na tuto otázku je jednoduchá odpověď – kdykoli!
Tento nabízený systém jógy je vhodný okamžitě po zjištění těhotenství a skončit můžeme s posledním dnem těhotenství. Cviky si můžeme dle pocitu zjednodušovat, či úplně vynechat, pokud cítíte, že některý není ideální.

Proč cvičit v těhotenství právě jógu?

Protože jóga je tím, co působí blahodárně nejen na tělo, ale i na psychiku a obojí nastávající maminka velmi potřebuje a ocení.
Jóga v těhotenství uvolňuje nejenom tělo, ale i mysl a dává nám tak procítit život v širších konceptech. Umožňuje každé ženě uvědomit si, že budoucí miminko ovlivňuje již období těhotenství, tím každá žena sama sebe kultivuje, jelikož každé rozhodnutí plodí skutky a tak především v době těhotenství chceme být všechny těmi nejlepšími ženami  - matkami.

Autorka textu Mgr. Andrea Smékalová

Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek