_Pozice kobylky - šalabhaásana

Náročnost: Začátečníci

Datum publikace: 29.04.2012
Pozice kobylky - šalabhaásana

Provedení

Joga - Pozice kobylky – šalabhaásana

  • Z vadžrásany se s nádechem přesuneme do vysokého kleku a předpažíme ruce. Dlaně směřují dolu.
  • S výdechem přejdeme do vzporu klečmo. Paže a stehna svírají s podložkou pravý úhel. Skloníme hlavu k hrudi, vyhrbíme záda a přitáhneme k čelu pravé koleno.
  • S nádechem prohýbáme záda, zvedáme hlavu do záklonu a zanožíme pravou nohu. Pohyb vychází od kostrče, nohu nevyvracíme v pánvi.
  • S dalším výdechem opět vyhrbujeme záda a přitahujeme pravé koleno k čelu. Takto provedeme několik kol.
  • Cvičíme pomalu, v souladu s dechem.
  • Po několika kolech vrátíme pravou nohu na podložku, s nádechem se zvedneme do vysokého kleku a s výdechem dosedneme na paty.
  • Provedeme totéž s druhou nohou.

Varianty

  • Při nádechu můžeme současně se zanožováním jedné nohy předpažit i opačnou ruku.
  • Můžeme i vytáhnout více nohu nahoru a vytvořit klik, kdy více cvičíme tricepsy a ještě pokrčit opačnou nožku.
  • U kobylky můžeme chytit obrácenou rukou obrácenou nohu a pouze více do tahu otevřít rameno, nikoliv prohýbání v kříži.
  • Cvik lze provádět také s opřením o celá předloktí nebo pouze o bříška prstů.

Tipy pro začátečníky

  • Pozice je vhodná pro začátečníky.

Působení

  • Aktivuje orgány v břiše,
  • protahuje páteř,
  • posiluje nohy a uvolňuje kyčle,
  • prohlubuje dýchání,
  • odstraňuje únavu a bolest hlavy,

- Je vhodná po porodu

Kontraindikace

  • Opatrně při ischiasu.
  • V případě poranění zápěstí lze cvičit varianty s opřením o předloktí nebo bříška prstů.

Zajímavosti

  • Tato ásana je velmi jednoduchá a výborně procvičuje páteř, proto bývá zařazována mezi průpravná cvičení.
  • Je to vhodná ásana pro nácvik plného jógového dechu.
Diskuze ke článku
Vložit nový příspěvek